Måndagsjag och en måndagslista

 
Jag heter Julia Maria och detta är min måndag nummer 1292.
Jag är för tillfället vid mitt skrivbord på jobbet och inser att helgen är alldeles för långt borta.
Jag är bra på att vara positiv och se det fina i saker.
Jag tycker inte om tisdagar.
Jag är dålig på att vara självdiciplinerad.
Jag läser bloggar och böcker i massor.
Jag gillar när jag får fylla år.
Jag sjunger mestadels Jingle Bell Rock, året runt.
Jag älskar att spendera tid med min familj.
Jag är inte speciellt bra på att göra saker metodiskt och välplanerat.
Jag föredrar att gå på fest på en vardag över en helgdag.
Jag tycker om solljus, att få gå upp klockan 9, utflykter och att åka bil.
Jag är beroende av att skriva listor.
Jag har på mig svarta strumpbyxor, långkjol, linne och kofta.
Jag dricker gärna Vina Albali Gran Reserva
Jag lyssnar på pappersprassel och susande ventiler just nu. Annars gärna lite jazz eller blues.
Jag blir arg på folk som inte anstränger sig för att förstå andra.
Jag är rädd för ovan nämnda.
Jag önskar att jag satt på ett fik just nu, åt en god frukost och drack chailatte med extra sirap.
Jag är pinsamt dålig på att göra exakt vad jag borde.
Jag är uppväxt i ett tegelhus på Kristinehöjdsgatan, med en fiskaffär och världens bästa lekplats runt hörnet.



Kjol: Circus Sale (Monkis resande butik)
Bälte: Emmaus Björkå
Kofta: Myrorna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback