Funnet i Förbigående - Jumperfabriken

 
 
Funnet i Förbigående så tipsar jag er om vackra saker som jag hittar när jag är ute på vift,
begagnat eller inte, allt i rätt anda!
 

 
 
En sida som jagallt som oftast ramlar in på, är Jumperfabriken. Efter att ha fått en sjömansklänning som gåva av en fin person så var jag tvungen att se vad allt rabalder handlade om, och jisses, vad fina saker de har! Två fina tjejer, Elisabeth och Tullis, har enligt utsago fascinerats över hur välgjorda de stickade plaggen under 50- och 60-talet var, och helt sonika bestämt sig för att "starta ett nytt varumärke med stickade plagg av hög kvalitet som tar tillvara mönstertraditionen och linjerna från femtio och sextiotalet."
 
 



Och vad bra det blev sen!
Klicka på bilderna för att komma direkt till sidan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback