Den första klänningen

 
 



Vissa plagg är lite extra speciella, håller ni inte med mig? Inte bara för att de passar perfekt, eller har ett särdeles flott mönster, utan av en helt annan anledning. Klänningen ovan är såpass speciell för mig att jag trots rufsigt kvällshår och barfotafötter ville visa den för er. Den är nämligen klänningen som fick mig att våga bära klänningar! För ungefär 4 år sedan så dök den här godbiten upp på Gina Tricot av alla ställen, och jag tänkte att det var den finaste klänning jag sett. Men skulle jag? Ha klänning? Nej.... Speciellt inte i så starka färger, jag som mest bar svart, och mest bara svarta tights och långt linne. Men när den halkade in på rean för en femtiolapp, så kände jag att nu för det vara nog. Det måste helt enkelt vara universum som deklarerar att Julia, du är alldeles himla fånig, och bör ha klänning mest hela tiden om det är det du vill! Så jag köpte den (och ångrar idag att jag inte köpte två!). Den var, kan man nog säga, min inkörsport till färgglada klänningar och fina kjolar, vilket jag tackar den varmast för. Och slänger den, det kommer jag nog aldrig att göra.

 

Kommentarer
Postat av: Lilla Anna

Du är så himla fin!

Svar: Tack! Vad gullig du är :)
Julia - Chasing Vintage

2012-11-15 @ 08:51:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback