Lucka nummer fem: En bild på dig som togs i somras

 
 
Det här året har ju varit lite underligt för mig, eftersom jag tekniskt sett har fått uppleva inte bara en, utan två somrar. I början av februari så bodde vi fortfarande i Sydney, och sommaren var i full gång. Jag fyllde år, och min finaste vän Frida ställde till med en så himla fin födelsedag. Jag fick frukost på sängen, en prinsesskrona, promenader uppe i bergen och frukost med utsikt över hela Manly. På kvällen så var det middag med fina människor, och på den här bilden så skall jag precis blåsa ut alla ljus på mina mini-pavlovor som till min förtjusning serverades på kalaset! Tiden i Australien var så himla fin och konstig och rolig och ledsam, allt på samma gång, så den här bilden är både fin och underlig att se på. Men det var något alldeles speciellt i alla fall, och jag kommer alltid komma ihåg just den här födelsedagen lite extra.



Och sedan blev det också sommar hemma i Göteborg. Den här bilden är på mig, min syster och Josephine, och jag tror att det är den 25e juni, om jag inte minns fel. Jag har precis fått min första lön efter att ha kommit hem från Sydney och stressletat jobb i två månader. Jag har köpt en ny klänning, beställt in en flaska champagne och här skålar vi för att en av mina jobbigaste tider är över. Sedan gjorde vi en kombinerad shoppingtur med barhoppningspauser. Kvällen blev fylld av dans, grillning och fina vänner, och det är nog det bästa sommarminnet jag har från denna sommaren.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback