Vintageklassiker - Vad letar vi efter på loppisar?

 
När man säger vintage, så tänker de allra flesta på kläder kan jag tänka mig. Femtiotlasklänningar, vackra skor, kjolar med vidd och kanske smycken från mormors gömmor. Jag, tänker ofta på möbler! Att inreda med vintagemöbler är enligt mig ett av de enklaste sätten i världen, för att göra ett hem personligt. Och just nu stylas hem överallt med gamla avlutade byråer, emmafåtöljer och andra vintgeklassiker. Så, vad är det då som vi suktar efter allra mest just nu? Vad är det som är stört omöjligt att hitta på loppis för tilfället, eftersom det tar slut nästan innan det hinner upp på hyllorna? Jo det skall vi kika på nu:
 
 
 
 
Skolplanscherna!
(En hemskt sorglig historia är att när en släkting till mig som arbetade som rektor, skulle vara med och ansvara för att stänga en skola i Göteborg, så brändes det mängder av skolplanscher för att ingen ville ha dem. Är det inte bara så man dör!)
 
 


Antika jordglobar!


Pinnstolar (förslagsvis i ljusa kulörer)





Gammaldags resväskor
 


Emmafåtöljen



Och den klassiska trearmade golvlampan. (Hemmahörandes hos fröken Hallionsemla!)
 


Den välkända amerikakofferten
 
 
 
 
Och så självfallet, servisen på allas läppar: Berså!
 
 
 
 
 
Har jag missat något? Vad letar ni alltid efter på loppisar?
 
 
 
 
 
 



Kommentarer
Postat av: Lene

Jag letar aaaaalltid efter ljusa trasmattor!

2012-10-19 @ 09:20:48
Postat av: **Johanna**

Älskar den stolen! jag letar efter trasmattor, och kristallglas..

2012-10-19 @ 09:21:23
Postat av: Karl

jag söker alltid efter Berså! Men det verkar vara stört omöjligt måste jag säga. Och dyrt om inte annat...

2012-10-19 @ 09:22:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback