Aktualiteter - Smycken att leva i

I Aktualiteter håller vi er uppdaterade och hojtar till när något alldeles särskilt kommer in i butiker eller i webbshoppar...
 
 
 
 
Jag skall erkänna något för er, jag är inte alls bra på att hitta smycken. Jag älskar dem, men jag är alldeles för petig och lyckas aldrig hitta saker som jag tycker om. Drömmen är ett överfullt smyckesskrin, men för tillfället fyller jag knappt en mycket liten ask. Smyckesletande är mig övermäktigt helt enkelt!
 
Jag var dock inne på Göteborgs Auktionsverk återigen häromdagen, och hittade ett par genomvackra saker som jag gärna hade prytt mig med, både till vardag och till fest. Det riktigt kliar i mina fingrar, Göteborgs Auktionsverks hemsida är en av mina aabsoluta favoritsidor. Det finns mycket dyrt, men om man letar så kan man hitta guldkorn för inte så mycket, som fjärilsbroschen med äkta rubiner längst ner...


 
 
Ring i 18k vitt guld med briljantslipad diamant.
Aktuellt bud: 800 SEK
Slutar: 24 okt 2012 kl. 18:32
 
 


Brosch i silver och guld med briljantslipade dimanter
Aktuellt bud: 700 SEK
Slutar: 19 okt 2012 kl. 21:23

 


Ring i vitt guld med eightcut-slipade diamanter
Aktuellt bud: 900 SEK
Slutar: 21 okt 2012 kl. 21:51


Brosch med fjärilsmotiv i 18k guld med turkoser och rubiner
Aktuellt bud: 400 SEK
Slutar: 24 okt 2012 kl. 18:25

 
 

Kommentarer
Postat av: Mirjam

Jag älskar dina inlägg om auktionsverket, du hittar alltid det finaste sakerna! :) kanske borde buda...

Svar: Det tycker jag absolut du skall göra!
Julia - Chasing Vintage

2012-10-18 @ 14:16:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback