Funnet & Förvärvat - Singersymaskinen



 
Idag har jag snurrat omkring halva dagen på den sista bakluckeloppisen i Majorna. Den här utmärkta symaskinen fick jag syn på hos en av de säljande, eller rättare sagt under hans dotter. Hon försökte klättra upp i en hög bil och använde den här godingen som fotpall helt sonika. Jag förfasade mig något och räddade den kvickt,och tro det eller ej: För femtio ynka kronor blev den min. Den väger ett ton så min goda vän josephine skall ha en eloge för att hon kånkade den hela vägen hem åt mig. Jag tror dock inte att den kommer att gå igång, så den är bara prydnad.... men vilken prydnad sen! Köpte massor av härligheter som jag skall visa upp för er under veckan. Men nu får ni fortsätta njuta av er söndag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback