Butiksbesöket - Myrorna Järntorget

 
 
Idag skall vi ta och besöka en riktig superklassiker; secondhandbutikernas secondhandbutik skulle man kunna kalla den: Myrorna. Just denna, lokaliserad på Järntorget i Göteborg. 




 
Hos Myrorna hittar man det mesta. Med hela fyra våningar så är det nästan svårt att misslyckas.
  • På våning ett har vi glas & porslin, samt ett urval av lite finare kläder, som pälsar tillexempel. 
  • Våning två är herravdelning samt möbelavdelning.
  • Våning tre har damkkläder samt accessoarer, skor och barnkläder.
  • Och våning fyra är någon form av retro-avdelning med lite mer speciella kläder. (Kanske även den våning som har mest vintagepotential.)
 
 
 
Myrorna passar för alla typer av plånböcker, men det är inte superbilligt. De vet om att Vintage och Second Hand är på modet, och har höjt priserna successivt därefter under åren som gått. Det är dock fortfarande budgetshopping för den med lite mindre plånbok, om man inte har något emot att leta lite. Här finns mestadels vanliga kläder, riktigt tjusiga vintageplagg lyser lite med sin frånvaro, men den som söker skall finna, och några pärlor kan man allt nosa upp. I det stora hela så är det second hand för gemene man, och det finns ju inget fel med det! Jag får en käsnla av att jag skulle kunna skaffa mig vilken stil jag ville, i hela världen, bara genom att handla här, något som utan tvekan alltid är positivt. Man kan hitta allt från sekreterarkjolar & tweedkavajer, till 90tals-collegetröjor och urtjusiga Titanic-hattar.
 
 
 
 
 
 
 
Servicen är både bra och mindre bra, vissa anställda är supertrevliga, vissa lite förvirrade och man kan absolut inte lägga undan ett plagg till nästa dag, (heller inte ringa och lägga undan något.) Detta är synd, men man får ha överseende, det är ju en del ruljans i butiken och väldigt mycket varor... Sammanfattningsvis så tycker jag om Myrorna, det känns så typiskt hemmakärt och vanligt, man vet på något sätt att det alltid finns någonting som man vill ta med sig hem. Det finns en hel del guldkorn här, och framförallt är det så mycket att välja bland. Man kan vandra här i timmar och fortfarande inte vara klar. Och det, mina vänner, är alltid ett gott betyg.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Queen of Kammebornia

Åh, vad jag gillar att gå på Myrorna! I Norrköping finns ett alldeles underbart Myrorna :)

Svar: Vad härligt! Nästa sommar borde man resa runt i Sverige och bara gå i Second Handbutiker där man inte varit förr. Varför är den så underbar tycker du?
Julia - Chasing Vintage

2012-09-13 @ 10:41:51
URL: http://queenofkammebornia.se
Postat av: Queen of Kammebornia

Den är stor och det finns så mycket och jag brukar alltid göra fynd. Sen finns det så mysiga kvarter med caféer och restauranger i närheten :)

Svar: Låter hur mysigt som helst, skall försöka ta mig dit någon gång!
Julia - Chasing Vintage

2012-09-13 @ 11:09:07
URL: http://queenofkammebornia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback