Ett litet bröllop...

 
 
I lördags var jag och min eminenta vän Josephine på FACE Sthlm för att bli sminkade av deras fina elever, inför vårt stundande (låtsas) bröllop! Det var en så himla fin idé och tjejerna som vi träffade var hur gulliga som helst.
 
Jag bestämde mig för att ha 40-50talstema på mitt fantasibröllop, med pastellfärger på tärnorna och vita syrener i buketten. Efter att ha gått igenom alla detaljer, som att jag är en gul hudtyp och inte en rosa, har ett ansikte som är känsligt för tryck, samt behöver puder på min näsa för att den inte skall bli blank, så satte det hela igång!
 
 
 
 
Man fick choklad och kaffe!
 
 
 
Sedan börjades det. Jag hade två personer som skötte mitt smink - samtidigt! Det kändes extra lyxigt när det pillades och klappades och applicerades med fyra händer i ett litet ansikte!
 
 
Sen började det bli klart!
 



 
Bilder: Josephine Kollén ©



Och vips var jag redo att gifta mig!
Det var verkligen sanslöst roligt och tiden gick alldeles för fort, sedan sprang vi till Röhsska museet för SHOISE-utställningen, men det är en historia vi tar senare i veckan...
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback