Klockor

 
 
 
Idag tänkte jag att vi skulle prata lite smycken, men inte armband, halsband, ringar eller örhängen, utan mitt absolut bästa smycke: klockan!
 
 
 
 
Ja det stämmer, klockor är det smycke som jag tycker allra mest om. Det är, precis som hatten, något som var man och kvinna bar förr men som nu är något mer förlegat. Ryser inombords när jag hör ungdomar (och vuxna!) som säger att varför skall jag ha klocka - jag har ju min mobiltelefon. Men! klockor som är så urtjusigt, och vuxet och alldeles utmärkt.  Jag har varit på jakt länge efter ett perfekt armbandsur, går klocklös för tillfället och har gjort ett bra tag. Men - förutom i klock-korgarna på diverse secondhandbutiker, var kan man egentligen hitta sig ett fint armbandsur? Jag har kikat lite på nätet och hittat några skrymslen som låg nedgrävda i de djupaste hörnen av google.
 
 
 
- På Kent Watches and Jewellery kan man hitta en liten bunt fina armbandsur i mellanklassen. Allt från 700-5000 kronor går kalasen på. 
 
- Om man är ute efter den yttersta lyxen, vi talar en äkta Rolex i guld, så kan man titta in på Dr Watch. Här finns riktiga drömklockor med fantasipriser. Men titta dör man inte av!
 
- Gamla hederliga Blocket hade inte allt för lite de heller, jag blev lite sugen på den här herrklockan från 1960-talet. eller vad sägs om en Casio för damer? 
 
- Pantbanker tycker jag alltid är lite sorgligt, jag föreställer mig alltid att varan egentligen är älskad och saknad. Önskar man kunde köpa alla saker och ge tillbaka dem! Men eftersom man inte kan det, så kan man ju alltid handla åt sig själv, på Sefina tillexempel.
 
 
 
 
 
 Det var allt om klockor för idag, se till att kika lite extra på bloggen under eftermiddagen/kvällen,
då lägger jag nämligen upp bilderna från bröllopssminkningen!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback