Idé och Inspiration - Resväskor

 
Något av det finaste jag vet inredningsmässigt, är gamla resväskor. Det kan läsas in så mycket historier i deras slitna spännen och handtag, vart har de rest, vem har kånkat runt på dem, och vad för nyinköpta reseskatter har de burit hem igen? Utmärkt och bäddat för mystik.
 
 
Att inreda med resväskor är också mycket tacksamt, eftersom varenda en av dem är ett förvaringstillfälle. Låt dem kika ut från under sängen eller soffan, stapla på hög och gör en form av byrå, ställ ut längs med väggar eller placera uppe på hyllor. De finns också i så enormt många storlekar, färger och material att det är lätt att hitta exemplar som passar just din smak och stil. Och möjligheterna att förändra deras utseende finns också, man kan måla dem, tapetsera dem, spraya, glittra. Ja ni förstår nog.
 
 
Något som också är superfint, är att utmana idéerna om vad resväskor egentligen är till för. Varför inte fylla med jord och plantera blommor i och ställa på trappen, eller bygg om till en säng till en liten katt eller hund?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Oavsett vad man väljer att göra med dem, så är det utan tvekan en absolut favorit hos mig
och på varje loppis och secondhandbutik så håller jag ögonen öppna lite extra!
 
 
 
 
 


 
 

Kommentarer
Postat av: Cissi Par

Ja resväskor kan inte annat än älskas! =) Tyvärr så har jag brist på dem..väldig brist..har ingen alls.. MÅSTE KÖPA MIG EN!(nej, många förstås) ;)

Svar: Ja jag känner samma sak, och nu när jag äntligen vill införskaffa mig några så hittar jag inga! (Fastän de låg mest överallt förr)
Julia - Chasing Vintage

2012-10-02 @ 22:14:16
URL: http://cissipar.blogg.se
Postat av: Cissi Par

Jamen så är det alltid ju! Att man alltid ska börja gilla saker för sent, eller kanske snarare hitta dem för tidigt... ;)

2012-10-03 @ 18:34:12
URL: http://cissipar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback