Sjuklistan



Efter en helg fylld av stress, skratt och matlagning så bestämde sig min kropp för att stanna upp en sekund. Med ont i huvud och bihålor och med snuva i nosen så ligger jag nu i soffan och knaprar mer kalkonrester. För att fördriva tiden så lånar vi en höstlista från finaste Sandra, och blandar ut den med lite frågor som jag har fått från er på senaste tiden:
 




Vilket är ditt bästa vintageköp?
Ett av mina bästa köp är när jag insåg att jag skulle skaffa mig det där klassiska barbordet som jag alltid velat ha. Jag kilade omkring med mamma och syster på Orust och lyckades hitta precis allt man behövde. Kristallflaskor, gamla whiskyflaskor från 1800-talets Skottland, silverbrickor och tjusiga champagneglas. Det enda som jag fortfarande letar efter nu, är en riktigt fin barvagn. Men det tror jag att jag kanske har hittat....




Vad ser du fram emot just nu?
Min Parisresa! Och vår flytt den 1e februari. Då skall ni få vara med om en inredningsdröm hörni.

Vilken vintagebutik är din favorit?
Jag är hemskt förtjust i Reningsborg, KFUM Repris på Mjölktorget, och Beyond Retro.

Kan man få receptet på din pecannötspaj?
Absolut självklart. Det kan vara den godaste pajen i världen.

Vad använder du för parfym?
Just nu är jag mellan parfymer. Jag försöker hitta den där perfekta parfymen som känns precis som jag, men har inte lyckats ännu. Har ni några förslag så bara släng hit dem!

Känner du dig lycklig och glad nu när hösten är här?
Ja! Hösten är kanske min favoritårstid. Så mycket nytt som händer och jag får samma känsla som inför skolstarten förr, nystart, inspiration och massor av listor som skall skrivas.

Vad kommer bli ditt mest använda plagg i höst?
Utan tvekan min nya hemsydda cirkelkjol. Med minst två tyllkjolar under!

Vad gör du om dagarna egentligen?
Har fullt upp! Jobbar heltid på kontor, driver Chasing Vintage med allt runt omkring, planerar resor och flytt och julfirande, och försöker ha tid över att ge min finaste kille så många kramar jag någonsin hinner.

Vad ska du ha för frisyr i höst?



Vad lyssnar du på för musik?
Just nu går denna lilla lista på repeat hemma.

Vad läser du?
New York Trilogin av Paul Auster har just letat sig upp på mitt nattduksbord. 

Hur mycket pengar lägger du på vintageplagg varje månad?
Det vet jag inte riktigt. Det fina med vintage och second hand är ju att det mycket ofta är väldigt billigt. Så allt från 3 kronor till flera hundra. Det beror ju på vad man lyckas nosa upp!

Och till sist, var firar du jul?
Hemma hos min mamma, med alla finaste personer och den godaste maten. Ser fram emot det så att det killas i hela kroppen!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback