Ett morgontips på eftermiddagen

 
 
Såhär läskigt ser det numera ut utanför fönstret mitt, när jag slår upp ögonen på morgnarna. Ganska flott kanske, men inte särskilt inbjudande, eller vad säger ni? Det blir inte direkt lockande att slänga benen över sängkanten och låta små varma fötter möta det iskalla golvet nedanför. Detta medför att jag ofta ligger och snusar och drar mig i minst en kvart (okej, en halvtimme) för länge, och inte alls hinner göra mig så tjusig och välkammad som jag vill och önskar. Men! Då har jag ganska nyss upptäckt en alldeles förträfflig lite mackapär som gör min frisyr minst lika stilig som efter vilken långdragen hårsession som helst.




Nämligen hårspännen med nät!
 




Så himla käckt, och blir alltid lika bra. Har hittills lyckats hitta två stycken som jag fallit för, och känner jag mig själv så lär det bli många fler. Man kan säkerligen köpa nyproducerade lite varstans, men jag har hittat mina på olika loppisar, för max en tia styck. Föreställer mig att de varit på många fina fester (där gästen kanske precis som jag, inte riktigt hann att fixa håret ifrån grunden...)
 
 
 

 

Såhär tjusigt kan det bli i all hast. Ni får ha överseende med instagramkvaliten
men fotovinkeln var något av en akrobatisk utmaning. Idag har dock min nya kamera anlänt till postkontoret, så det blir till att rusa dit när arbetsdagen är slut!

Men i alla fall, detta får bli dagens morgontips på eftermiddagen.

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sanjii

Haha du är ju så söt att jag dör! <3

2012-11-12 @ 16:56:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback