Lucka nummer tre: En bild på din bästa vän

Godkväll mina små! Det är superkyligt i mitt annars så ombonade hem, och jag sitter nerkrupen under täcket och filar på spännande hemligheter. Men det är ju dags att pausa det litegrann och ägna oss åt lucka nummer tre! 
 
En bild på din bästa vän
 
 
 
Jag har nog fler bästa vänner egentligen, och vissa av dem är bäst under olika omständigheter. Det finns så många trevliga, roliga personer som skulle kunna platsa i det här inlägget, men någon som ändå alltid kommer vara lite roligare och bättre än alla andra (tillsammans) är min syster Sanna. Hon är min absoluta favoritperson helt enkelt. Glad, stark och rolig, och principfast så det smäller om det, och vacker (ja ni ser ju själva!), smart, snäll, trygg och med fötterna så starkt förankrade på jorden att man undrar om det nästan inte blir svårt att gå?
 
Och trots att jag när vi var små sparkade henne i smyg under täcket, bet henne i ryggen en gång, och aldrig lät henne ha fjärrkontrollen så drack jag också upp den äckliga saften ur hennes glas, slängde i smyg gröten som hon inte ville ha, och ringer än idag viktiga samtal åt henne ibland, om hon är blyg.

Så hej fina Sanna, God Jul, och älskar dig flera varv runt jorden!
 
 

Kommentarer
Postat av: sanna

PUSS! Jag älskar dig!

2012-12-06 @ 09:44:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback